laatste week - Reisverslag uit Ban Thung Iung, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu laatste week - Reisverslag uit Ban Thung Iung, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu

laatste week

Blijf op de hoogte en volg frank

07 Februari 2014 | Thailand, Ban Thung Iung

Paar dagen op strand,weer vertrokken en dan zegt men;vakantie is niet vermoeiend!
Moest stempel halen mijn visum was verlopen,er schijnt een nieuwe grensovergang te zijn met Birma op zo n 300 km hier vandaan
Kon er weinig over vinden op internet dus de gok genomen, doe hier niet anders,rij al 2mnd met motorrijbewijs van iemand anders ha ha
Omgeving fantastisch , weer weinig toeristen en... Grensovergang gevonden!!
Slagboom, Thais kantoortje,3 man binnen,schrikken wakker en beginnen direct te glimlachen zo daar komt 700 baht aan,na betaald te hebben neemt er een Thai plaats achter in je auto en ik moet lopend(3mtr) de grens over om weer in de auto plaats te nemen en 3 km over rood zandpad te rijden naar birmees kantoor
Thai stapt uit met jouw paspoort en verdwijnt in kantoor,2min later weer terug,stapt in auto en 3km terug naar Thaise grens
Aangekomen bij slagboom zelfde ritueel , uitstappen 3 mrt lopen naar kantoor en paspoort overhandigen aan gewichtig uitziend thaitje met uniform waar generaal Patton jaloers op was geweest
Die bekijkt dan langdurig je document om er vervolgens 5 stempels in te kwakken , zo 15 dagen verlenging!
Paar dagen daar in de buurt doorgebracht,hell fire pass bezocht uit 1940-1945 waren ook geen aardige mensen die Jappen en zit nu laatste week in mijn huisje
Ga dag eerder naar luchthaven om daar laatste nacht door te brengen want de Thaise boeren blokkeren nu veel wegen vanwege het feit dat ze nog geen geld gebeurt hebben voor hun reeds ingeleverde rijst
Dus ik ga proberen het nog een week vol te houden en dan lekker werken

• 07 Februari 2014 - 11:20

Jeroen:

Waaw, dat verhaal over die boeren heb ik ook gehoord van Ann. Die regering is zo corrupt als de neten. Overigens is dat hele midden-oosten nu een zooitje. Ik lees veel over waardedalingen van de munten. Veel demonstraties in Thailand. Ik hoop dat dat allemaal maar goed gaat. Ik ben bang voor extreem geweld in de toekomst. Een week of wat geleden beschoten lui elkaar in Bangkok. Er zijn doden gevallen. Je moet je niet in dat soort gebieden laten zien Frank. Hou het maar op de gebieden buiten de steden, veel veiliger. In ieder geval nog veel plezier die laatste week. Het weer hier is totaal niks. Het lijkt wel weer herst. Die tennisbaan blijft nog wel even dicht. Tot gauw.

Jeroen

• 07 Februari 2014 - 11:28

Pascale:

Geen paniek! Zat zelf ineens in een demonstratie. Gewoon er weer uitlopen.
    Als je bij de airport een hotel neemt merk je helemaal niks. Staat een bord buiten welke gedeeltes niet te bereiken zijn. En ik zat 10 min van de airport af niks aan de hand! Geniet lekker van je laatste week! Xxx

• 07 Februari 2014 - 20:09

Paulien:

Jeetje Frank, dat het er alweer opzit. Je kunt beter blijven, hier is het prut weer. Aan de banen kan toch voorlopig niet gewerkt worden. Ik neem aan dat je het weer goed naar je zin hebt gehad en dat je misschien wel baalt dat je weer naar het koude kikkerland terug moet. Geniet nog maar van de laatste week.
    Groetjes

• 08 Februari 2014 - 11:05

Gerard Leek:

Goedemorgen Frank,

Heden te Zoetermeer, wind, koud en regen, gewoon kortom uitermate teleurstellend weer.
    Je laatste vakantiedagen breken aan en ik zie dat je het redelijk druk hebt. Geniet nog even en doe voorzichtig zodat je gezond weer in Holland aan het mooie klimaat kan wennen. En darna.....aan de slag. xxxx Gerard en Odette

• 09 Februari 2014 - 03:08

Herma:

Snel gegaan Frank, voor lekker weer moet je nog niet hier zijn dus ik zou er nog eventjes aan vast plakken. Groetjes xxx

• 11 Februari 2014 - 10:26

Hilde:

Hoi Frank,

geniet er nog maar van de zon, het strand en alle heerliijke vakantiiedingen die laatste dagen, Daarna is het echt afgelopen en kan je weer aan de slag. Misschien ben je wel vergeten hoe het moet, he he.
    Veel plezier en een goeie reis!
    Groetjes,
    Hilde