1e week - Reisverslag uit Ban Hua Don, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu 1e week - Reisverslag uit Ban Hua Don, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu

1e week

Blijf op de hoogte en volg frank

07 November 2013 | Thailand, Ban Hua Don

Hier het eerste berichtje uit het zonnige Thailand , hoewel het nu keihard regent wat jullie waarschijnlijk als muziek in de oren klinkt.
Weinig meer ondernomen dan het testen van strandbedjes,allemaal goed gekeurd! Voor de rest acclimatiseren en weer even wennen aan de Thaise logica,die nl niet bestaat.
Krijg verbaasde blikken van mede buitenlanders als ik het ontbijt als enige fruit, geserveerd krijg op mijn terrasje,terwijl zij het moeten doen met een niet weg te krijgen Thais soepje,maar ja zo werkt dat hier.
Ook word je regelmatig aan gehouden op je scooter,je bent nl verplicht een helm te dragen en scooterrijbewijs te hebben, zonder volgt een bekeuring!
Mijn internationale rijbewijs voorzien van interessante stempels(alleen geldig voor auto!) verricht wonderen
Ben reeds 3keer aan gehouden en agent vraagt dan lachend om je papieren(90procent heeft die nl niet ,dus boete)
Ik tover dan mijn mijn niet geldend rijbewijs te voorschijn en krijg vervolgens een schouderklopje en mag mijn weg vervolgen
Laatste keer zelfs dat ik als voorbeeld gesteld werd aan andere gestopte buitenlander LOOK SIR,you need this driverlicense!!
Knipoog vervolgens naar beboete man,schud mijn inmiddels "vriend" de politieman de hand en rij vervolgens lachend weg
Dus houd je altijd aan de gewoontes van het land lol
Vertrek maandag naar surin in het verre oosten van Thailand voor THE elefant roundup ,groot feest met 200 olifanten
Ben benieuwd,


  • 08 November 2013 - 08:57

    Daphne:

    Ik hoor het al... Je gedraagt je als een echte Thai! Jammer van de regen, dat doet het hier ook veel...
    Goede reis richting olifanten! X

  • 08 November 2013 - 12:22

    Hilde:

    Blij wat nieuws te kunnen lezen. Doe maar rustig met het acclimatiseren... en kijk uit met al die grote
    olifanten. Veel plezier !
    groetjes van ons allen.

  • 08 November 2013 - 15:10

    Annelies:

    hoi frank,

    heb je ook last van die typhoon bij de Philipijnen? Misschien komt daar de regen van.

    Kijk uit naar verdere belevenissen van je.

    xxx Annelies

  • 11 November 2013 - 18:15

    Paulien:

    Hoe kom jij nu weer een internationaal rijbewijs?
    Gedraag je en geniet er maar weer van..
    Groetjes Paulien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Hua Don

frank

Actief sinds 25 Jan. 2009
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 35146

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 16 Februari 2015

naar een andere wereld over 80 dagen

31 Oktober 2013 - 15 Februari 2014

geboekt

01 November 2012 - 19 Januari 2013

lang getwijfeld

08 November 2011 - 03 Januari 2012

vakantie!!!!!!!! 8 november 2011-3 januari 2012

Landen bezocht: