Koh chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu Koh chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu

Koh chang

Door: frank

Blijf op de hoogte en volg frank

20 November 2011 | Thailand, Bangkok

Auto naar vliegveld gebracht, enigszins ongerust want de auto had lichte schade aan de rechter bumper ( wat we niet gezien hadden ) , had zelf lichte schade gereden aan de linkerkant van de bumper en was het voornummerbord kwijt. Maar happy me kreeg gewoon 5000 borg terug. Na vlucht van een uur en 4 uur in de taxi zijn we op ko chang aangekomen. Ko chang is een rustig en niet te touristisch eiland met in het westen allemaal mooie strandjes, het midden bestaat geheel uit jungel. Dat brengt ook veel geluiden met zich mee. In de ochtend " gekukel van hanen, geblaf van honden, het gespin van een kat die ons terras gebruikt als haar terras, en het getrompetter van 2 kleine olifantjes die elke ochtend langs onze bungalow lopen. S" avonds : een uur lang een hoog snerpend geluid van kevers die in de boom zitten, een tor met een hard schild die op het licht af komt vervolgens een vierkantje gaat vliegen en overal tegenaan botst gepaard gaande met veel geluid, deze wordt niet toepasselijk de fluitketel genoemd. Op het strand zie je heel veel krabben rennen van een centimeter of 5 en bij het strand word je gewaarschuwd je helm goed vast te binden anders bestaat de kans dat helm samen met aap in de boom verdwijnt. ze trekken ook de spiegels van de scooter eraf. S"avonds is het hier relatief rustig, tenminste, als je niet uitgenodigd wordt voor een feestje. Wij wel, een barbecue feestje in bar met zwembad. Het leek wel of alle leden van New kids aanwezig waren, wat een VERREKTE MONGOLEN JONGE !! Niet normaal, kon niet gekker worden, toch wel, werden namelijk uitgenodigd door een politieman voor een party in walking street ( roze buurt ) die voor de helft van de politie bleek te zijn. Ze hadden uitgepakt, vuurwerk, zangers, gitaristen, vuurspuwers en het bekende optreden van de travestieten, waarbij Tom toch wel redelijk de Thaise pisang was ( maar wie vind het niet erg om met lady gaga op de foto te gaan. Met scooter nog mooie tochtjes gemaakt over de zeer steile, bochtige wegen, mangrove bezocht per kano. Dus ook hier vervelen we ons niet. Nog twee dagen hier en dan weten we het nog niet, Maleisië, phuket, of ko samui.

• 20 November 2011 - 16:49

Annelies:

Hoi fank,ik wist niet dat er op koh chang een mangrovenbos was anders hadden wij er ook wel heengegaan. Zitten jullie weer bij Edwin? Je hebt al wat feesten gehad in de tijd dat jullie in thailand zijn. jeetje. De foto's zien er mooi uit. We volgen jullie. groetjes john en annelies.

• 25 November 2011 - 07:31

Hilde:

Hallo Frank en Tom, zo te lezen hebben jullie het best naar de zin. Kan ook niet anders als ik die foto's zie. Doe maar rustig aan en geniet ervan en ... kijk maar uit voor al die vreemde dieren.
    groetjes

• 25 November 2011 - 09:00

Paulien Schut:

Het ziet eruit als een onvergetelijke reis, zeker voor Tom. Geniet ervan en doe geen rare dingen. Veel liefs Paulien

• 27 November 2011 - 14:50

Frank Van Deursen:

heb net al jullie verslagen gelezen, super leuk en jullie maken zo van alles mee, geniet op phuket wij zien elkaar snel
    kus
    pasje

• 04 December 2011 - 15:27

FLAVIO:

Hallo Frank en Pascale, Leuk te zien dat jullie het naar jullie zin hebben in Thailand. Geniet ervan !!!
    Heb getracht jullie te mailen maar email adres dat ik dacht te hebben blijkt niet goed te zijn. Groetjes van Flavio en Gigliola