hooglanden en penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van frank deursen - WaarBenJij.nu hooglanden en penang - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van frank deursen - WaarBenJij.nu

hooglanden en penang

Door: frank

Blijf op de hoogte en volg frank

20 December 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het had zo mooi kunnen zijn, de tocht van genting naar de cameron highlands. maar te laat vertrokken uit ''las vegas,'' 160 km te gaan , niet wetende dat het een weg door het oerwoud was met 600 bochten.Na 200 bochten brak er een enorme regenbui los, ruitenwissers in turbo stand hielp weinig, na bocht 250 kwam er mist opzetten, na bocht 300 viel de duisternis in met nog 39 km te gaan en 300 bochten, kan jullie verzekeren dat dat geen pretje is met links een diepe greppel en rects grote vrachtwagens die het liefst op jouw weghelft reden,Van mooie vergezichten was dus geen sprake meer, je zag geen hand voor ogen, pascale helemaal niet want die sloeg met regelmaat haar handen voor haar ogen en begon spontaan te hyperventileren.Om 2100 uur plaats van bestemming bereikt ons hotel helaas niet, wel een ander, snel betalen en kamer bekijken (verkeerde volgorde MOE,MOE!!) nog sneller weer vertrokken, wat een hok daar trekt een beetje hond ook zijn neus voor op! gelukkig snel een goed hotel gevonden, eten en SLAPEN De volgende dag maakte alles goed, eerst de oran asli bezocht, voormalig bewoners van Maleisië , die nog in bamboe
Hutten woonden en vroeger jaagden met blaaspijp, daarna theeplantages bezocht ,zo groots, zo groen niet gek als je bedenkt dat er gemiddeld 2.70 regen valt per jaar erg mooi
Na goede rit MET vergezichten van 5 uur ,in penang aangekomen over brug van 37 km lengte, mooi hotel met uitzicht op zee, stranden zijn wat minder en er wordt gewaarschuwd voor kwallen en een gewaarschuwd mens telt voor twee dus voor ons geen zee ( zwembad was geen straf)
In beste koffiezaak geweest , kreeg alles te proeven van bananen koffie tot tiramisu koffie?
Penang Hill met treintje bezocht( 800 meter) mooi uitzicht en natuurlijk heerlijk eten veel nasi goreng,gebakken ei en een ......erbij!
Laatste nacht in ander hotel geslapen , het' onze' zat vol met dikke India Maleisiërs met heel veel kinderen, die erg vriendelijk ,nieuwsgierig en erg donker zijn met/ zonder stip
Zitten nu weer in thailand
Kusjes van ons

• 20 December 2011 - 13:01

Edith:

Jeetje, jeetje, jeetje Wat een nachtmerrie. Dan duurt zo'n reis extra lang en het lichaam is helemaal verkrampt. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
    Nog even dan ben je weer in regenachtig Nederland.

Lieve groet Edith

• 21 December 2011 - 08:45

Hilde:

Jeetje, wat een rit en wat een belevenis. Gelukkig is het goed gegaan.
    Schitterende foto's! Ik wil dat regenachtig Holland wel ruilen voor dat ene strand, lijkt mij toch wel wat.

Geniet nog verder in Thailand, heel veel plezier !

Groetjes - Hilde