Zal je een Thai ooit begrijpen? - Reisverslag uit Ko Thao, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu Zal je een Thai ooit begrijpen? - Reisverslag uit Ko Thao, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu

Zal je een Thai ooit begrijpen?

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg frank

10 December 2012 | Thailand, Ko Thao

Taxi gereserveerd met bestemming chumpon/ko tao pier, afstand bedraagt 295 km, ongeveer 3 ,5 uur
Chauffeur kwam kwartier te laat (wat voor een Thai niet veel is)
vervolgens mijn vriend ophalen, uiteindelijk een half uur te laat
Nadat ik chauffeur duidelijk heb gemaakt dat de boot om 13uur zou vertrekken (foutje) ging.zijn voet op het gaspedaal om er vervolgens niet meer vanaf te komen.
Levens gevaarlijke rit maar in de buurt van bestemming 1230 ging zijn voet van het pedaal, wij wisten het zweet van ons voorhoofd, schudden elkaar de hand, overleefd en op tijd!
Althans ? verkeerde pier, er zijn er nl drie, na opnieuw uitgelegd te hebben welke pier wij moesten hebben, knikte hij heftig en zei de enige Engelse woorden die hij kende OH YES,YES,
om vervolgens bij elke grote boot of die nu op het droge lag of niet te stoppen.
Hij ging nu voor het eerst zichtbaar twijfelen, belde ettelijke keren om zich vervolgens glimlachend om te draaien en ons meedeelde :we gaan het niet halen!!
Die bui zagen we al hangen want het was reeds 1250
Hij zat er totaal niet mee, hij had hard gereden dus het lag niet aan hem ha ha
Wilde nog wel wat extra bahtjes ivm met brandstof verbruik en vroeg of hij ons ook weer op moest halen?
Hebben we vriendelijk, glimlachend, AFGESLAGEN!!!!
Nood gedwongen nacht doorgebracht op vaste land en boot genomen van 07 00
Alsnog heerlijk gesnorkeld tussen vele visjes

• 10 December 2012 - 03:29

Wouter:

Idd best wel lastig te vinden .. Maar is de grootste pier in Chumpon dus ... Volgende keer maar de bus nemen Frank die weet het wel ;-)

• 10 December 2012 - 09:55

Jeroen:

Daarom moet je een reisgids hebben, die kunnen het wel goed uitleggen. Ach weet je, je bent op vakantie, het maakt allemaal geen bal uit. Gewoon genieten en lachen.

Jeroen

• 21 December 2012 - 13:35

Hilde:

Heel gezellig feestdagen en een fijne Kerst.
    groetjes Hilde