Koh chang en Bali - Reisverslag uit Ko Chang Noi, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu Koh chang en Bali - Reisverslag uit Ko Chang Noi, Thailand van frank deursen - WaarBenJij.nu

Koh chang en Bali

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg frank

09 Januari 2013 | Thailand, Ko Chang Noi

Oud en nieuw ' gevierd' op koh chang,
Het diarree virus had mij 30 dec geveld om vervolgens een dag later Tom te bezoeken, gelukkig maar een dag dus je kan echt spreken van OUD en NIEUW
Het was erg warm op koh chang ,we lagen meer in het water
dan op strand
4januari vertrokken naar Bali , opgewacht door man met bordje
familie van dorsen, dat moesten wij zijn, zo niet, dan toch.
1,5 uur durend ritje naar de villa, normaal een half uur vertelde onze chauffeur
Denk zelf dat dat half uur ,20 jaar geleden was, want de wegen zijn zeer smal met heel meel toeterende auto s en scooters
Prachtige villa met privé zwembad en 5 man personeel,wat n luxe
midden tussen de rijstvelden, maar daardoor wel Iets afgelegen
Dus scooter gehuurd en moie tochten gemaakt, ubud (kunstenaars dorp)'apenforrest( meer aap dan forrest) t noorden, oosten 3vulkanen erg mooi
Het eten is heerlijk alleen veel simpeler dan wat wij gewend zijn in Nederland
De Balinezen zijn zeer behulpzaam, als je ergens stopt om de weg te vragen, dan is t eerste wat ze vragen; can I help you?
Over de weg vragen gesproken, dat moet je wel want de wegwijzering laat iets te wensen over
De politie is net zo corrupt dan in Thailand ,alleen strenger en de bekeuring is duurder, 2personen op scooter-2integraalhelmen-int rijbewijs en scooterpapieren, zo niet , betalen gemiddeld 15euro
MAAR je kan afdingen
Wat het weer betreft is januari niet de gunstigste maand, veel' plaatselijke' buitjes, het leek wel of wij steeds op die plaats waren
Je leert snel, beginnen zonder regenponcho als je dan tegemoetkomende scooters ziet met poncho, twijfel dan niet te lang om die van jou snel aan te trekken
Vandaag vieren we Tom s zijn 20 e verjaardag met n traditionele Balinese massage en morgen vertrekken we naar Thailand
waar we nog twee dagen Pascal en onze Haagse vrienden zullen zien
19 januar vertrekken wij naar Nederland

• 09 Januari 2013 - 11:24

Jeroen:

Geniet er nog even van !! Hier is het weer ...

• 09 Januari 2013 - 18:44

Paulien:

Tom, gefeliciteerd met je verjaardag. 20 jaar niet te geloven.

Dat jullie nu alweer bijna naar huis gaan. De tijd is zeker omgevlogen.

Als jullie terug zijn komen we jullie - als jullie weer op Marlot zijn - weer eens opzoeken.

Groetjes Paulien

• 11 Januari 2013 - 11:01

Hilde:

Hallo, geniet nog maar!

groetjes Hilde

• 13 Januari 2013 - 13:34

Gerard En Odette:

Tom, mogelijk iets laat......mr gefeliciteerd met je verjaardag. Maak en nog een mooie tijd van en groetjes